T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KÜTAHYA / SİMAV - Akdağ İlkokulu

Dijital Güvenlik ve Medya Okur Yazarlık Eğitimleri Verildi

Okulumuz bünyesinde öğretmenlerimize ve velilerimize ayrıca öğrencilerimize her yıl düzenli olarak gelişen teknolojinin teklikelerini hata yapmamaları için medya okuryazarlığı eğitimleri verilmektedir. European School Net Academy platformundan "Hacking Hate" sertifikası alan okul müdürmüz Erkan Erden eğitimleri vermektedir. 

19-01-2023

Dijital okuryazarlık; dijital hayata katılmak, dijital bir toplumda yaşamak, öğrenmek ve çalışmak için ihtiyaç duyulan bilgi, beceri ve tutum setidir.

Dijital kültürlerle etkileşimleri daha fazla olduğundan ve teknolojiyle büyüdüklerinden çocuklar ve gençlerin dijital teknoloji becerilerinin "dijital göçmenler" olarak tanımlanan ebeveynlerinden ve öğretmenlerinden daha zengin olduğu varsayılmaktadır. Bu varsayımdan hareketle günümüz gençleri dijital yerliler olarak tanımlanmaktadır. Pek çok genç, çok çeşitli teknolojileri kullanma konusunda kendine güvenmekte, bilgi bulmak için genellikle internete başvurmakta ve bilmedikleri donanım veya yazılımları çok hızlı bir şekilde çalıştırmayı öğrenebilmektedir. Ancak gençlerin teknoloji kullanımlarına olan güvenleri yanıltıcı olabilir. Birçok öğrenci verilen konuyla ilgili internette bilgi aramada, ilgili bilgiyi seçmede ve sunmada zorlanmaktadır. Ödevler herhangi bir web sitesinden kopyalanan ve yapıştırılan, öğrencinin ilgisini çekmeyen bilgilerle dolup taşmaktadır. Öğrenciler, web sitelerinde buldukları bilgilerin güvenilirliğini sorgulama ve arama terimlerinin nasıl çalıştığını kavramakta da zorlanmaktadır. Bu nedenle, gençlerin teknolojinin yoğun olarak kullanıldığı bir çağda doğdukları ve/veya büyüdükleri için dijital teknolojileri kullanmak ve dijital okuryazar olmak için gerekli bilgi, beceri ve tutumlara yeterli düzeyde sahip olduklarını varsaymak doğru bir yaklaşım değildir. Gençlerin hızla değişen teknoloji dünyasını anlamlandırmak için yardıma ve dijital kültürde gelişmeleri için desteklenmeye ihtiyaçları vardır. Çok miktarda bilgiye erişimin mümkün olduğu bu çağda gençlerin sadece yetkin arama becerilerine sahip olması yeterli değildir. Bilgi kaynaklarının ve erişilen bilginin güvenilirliğini sorgulamak, bilgiyi sentezlemek ve verilen konuyla ilişkilendirebilmek için gençlerin üst düzey eleştirel düşünme becerilerine sahip olmaları gerekmektedir. Öğretmenler öğrencilerin ihtiyaç duydukları desteği sağlarken aynı zamanda öğrencilerin özgün ürünler ortaya koymalarına ve dijital içerikler tasarlamalarına, iş birliği yapmalarına, etkili iletişim kurmalarına, kültürel ve sosyal anlayış geliştirmelerine, teknolojinin bu süreçleri desteklemek için en iyi ne zaman ve nasıl kullanılabileceğini kavramalarına da yardımcı olabilirler. Bu bakımdan sınıf ortamlarında öğrencilere dijital okuryazarlık becerilerini edinmeleri ve geliştirmeleri konusunda destek olunması önemlidir. Çocuklar okula mevcut dijital medya bilgisi ve deneyimleriyle gelmektedir. Ancak okul ortamında deneyimledikleri teknoloji kullanımı ile okul dışında teknolojiyi kullanarak iletişim kurma ve bilgiyi keşfetme biçimleri çoğu zaman birbirinden oldukça farklı olmaktadır. Bu, çocukların okul kültürü ile okul dışındaki yaşam kültürü arasındaki uçurumun genişlemesine neden olmaktadır.4 Çocukların ve gençlerin kendi bilgi, fikir, ilgi alanları ve değer sistemlerinin eğitim sistemine yansıtılamaması, öğrenmenin başlangıç noktası olarak onların mevcut bilgi ve hayat gerçekliklerinin alınmaması okul hayatına yeteri kadar ilgi duymamalarına neden olmakta ve öğrenme motivasyonunu düşürmektedir. Çocukların ve gençlerin dijital kültürdeki deneyimlerinin öğretim uygulamalarına yansıtılması, sadece öğrencileri öğrenmeye dâhil etmeye çalışmakla ilgili değildir. Konu bilgisinin değişen doğasınının yanı sıra gençlerin konulardaki uzmanlıklarını geliştirmek için farklı türden becerilere, bilgiye ve anlayışa ihtiyaç duyacaklarını kabul etmekle de ilgilidir. Konu öğretiminde dijital okuryazarlığın geliştirilmesi, gençlerin dijital çağda bu konuda etkili, yetkin ve eleştirel öğrenciler olmalarını destekleyecektir. (Alıntı: MEB-Digital Okur yazarlık eğitimi Öğretmen Kılavuzu) 

Eğitimlerimizde

İnternet güvenli bir yer midir? 

İnternette ne gibi risklerle karşı karşıya gelebiriz?

Çocukların güvenliği için ebeveynler neler yapabilir?

İnternette güvende kalabilmemiz için neler yapabiliriz? 

Oyun bağımlılığı nedir?

Çevrimiçi oyunların zararları ve faydaları nelerdir?

İnternette güvenli ve doğru bilgiye nasıl ulaşırız?

Zararlı yazılımlar ve olardan korunmanın yolları nelerdir?  konularında derinlemesine bilgi sahibi olmuşlardır. Öğrendikleri e güvenlik bilgilerini günlük hayatta kullanarak farkındalık oluşturulmaya çalışılmıştır.

19-01-2023

19-01-2023

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 19.01.2023 - Güncelleme: 19.01.2023 15:31 - Görüntülenme: 105
  Beğen | 0  kişi beğendi